Kafé Kaim

Kafé Kaim
I stationshuset i Mariannelund

Välkommen

Äntligen får jag välkomna dig till mitt mysiga kafé i lilla Mariannelund i Astrid Lindgrens hemtrakter.

På den här bloggen kan du följa planerandet och genomförandet av Kafé Kaim, som öppnade 12 juni 2010.

Det serveras Rättvisemärkt, ekologiskt, närproducerat och hemlagat i största möjligaste mån.

Alla tips och idéer är välkomna, så skriv gärna en kommentar när du har varit här!

onsdag 18 augusti 2010

Slutspurt!

Jag är tillbaka efter min minifestivalsemester. Kan inte påstå att jag laddade batterierna med mycket sömn, festivalliv är festivalliv, men jag ladde på andra sätt. Och nu är jag mitt uppe i slutspurten.

Imorgonkväll börjar Konstkalaset med italiensk film på Mariannelunds biograf. Jag har lovat att se till att det finns fika till det, så imorgonbitti blir det till att baka bullar! Sedan fortsätter programmet som följer:

Fredag har jag öppet 12.00-17.30. Klockan 18.00 är det musik och invigning av Konsthallen på torget, med följande vernissage vid just nämna hall (brevid stationshuset) kl. 19.15. Då öppnar jag igen: 19.00-21.00. Därefter (21.30) blir det utomhusbio i Herrgårdsparken: Chocolat visas och Karamellkokeriet frestar med chokladpraliner (fri entré!).
På lördag rör jag ihop Frihetssoppan torget kl. 11.00, som sedan kan avnjutas kl. 13.15. Så på lördag öppnar jag inte förrän kl. 14.00. För att hinna vara med på konserten i kyrkan med danska Marianne G Nielsen kl. 18.00, stänger jag redan 17.00. För att sedan ha öppet igen kl. 20.00-22.00.
På söndag, min sista dag, är det öppet 12.00-16.00. Kl. 17.00 kan man äta SöndagsmiddagPensionat Solhöjden i stället (obs! boka bord).

Mellan dessa tider finns det mycket annat att se och göra i Mariannelund: konstutställningar, rundvandringar, kortfilm, loppis, åk med häst och vagn för barn, musikunderhållning, matprat, ekologiskt, närodlat... Den här helgen vill man helt enkelt inte missa!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar