Kafé Kaim

Kafé Kaim
I stationshuset i Mariannelund

Välkommen

Äntligen får jag välkomna dig till mitt mysiga kafé i lilla Mariannelund i Astrid Lindgrens hemtrakter.

På den här bloggen kan du följa planerandet och genomförandet av Kafé Kaim, som öppnade 12 juni 2010.

Det serveras Rättvisemärkt, ekologiskt, närproducerat och hemlagat i största möjligaste mån.

Alla tips och idéer är välkomna, så skriv gärna en kommentar när du har varit här!

torsdag 24 juni 2010

Solen skiner från en klarblå himmel. Sommaren är äntligen här på riktigt. Imorgon är det midsommarafton, och då har vi STÄNGT på kafé Kaim. På lördag har vi öppet 12.00-17.00 och på söndag har vi öppet som vanligt.

Midsommarafton tänker jag, liksom jag många andra, äta sill och potatis, jordgubbar och glass. Jag tänker plocka blommor och sätta i håret. Eventuellt sjunger vi även några sånger med gitarren som komp. Det blir ett lugnt firande i år med mormor och morfar, mamma och Majsan. Mitt lilla M-gäng. I Mariannelund. Tror det blir toppen!

Kafégästerna fortsätter att komma i små men regelbundna strömmar. Det märks att folk har börjat hitta hit på egen hand. Igår hade vi ett par från Borås och ett från Stockholm på besök. Men hittills är väl ortsborna de säkraste korten – och det är ju trevligt med stamkunder!

Välkommen in på en fika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar