Kafé Kaim

Kafé Kaim
I stationshuset i Mariannelund

Välkommen

Äntligen får jag välkomna dig till mitt mysiga kafé i lilla Mariannelund i Astrid Lindgrens hemtrakter.

På den här bloggen kan du följa planerandet och genomförandet av Kafé Kaim, som öppnade 12 juni 2010.

Det serveras Rättvisemärkt, ekologiskt, närproducerat och hemlagat i största möjligaste mån.

Alla tips och idéer är välkomna, så skriv gärna en kommentar när du har varit här!

fredag 2 juli 2010

Nu tar jag lite långhelg, så alla fikasugna får vänta till på tisdag, då jag har öppet som vanligt igen. Jag har nämligen lite släktangelägenheter att se fram mot: trillingdop!

Det verkar som om kafé Kaim börjar göra sig ett namn i Stockholm. Idag har kunderna varit övervägande stockholmare. Trevlig, få en liten smak av hemtrakterna. Alla lever om sig så: god, grön ärtsoppa, färska frallor, mysigt ställe, så lugnt och skönt...

Alltså, en skön helg i sommarvärmen önskar jag er alla, så ses vi igen på tisdag!


1 kommentar:

  1. Tjenna tjenna, Adam heter jag.
    Förut bosatt i Mariannelund, just nu iväg och jobbar i Norge. Tänker bara kolla hur ni gör med äggen. Om det är lokala ägg eller köpta på ICA/Konsum. Vill ni ha ekologiska ägg tycker jag att ni/du ska prata med Bengt och Marita Laine, de bor i Jansbo i utkanten av Mariannelund.
    Hoppas att Kafét går bra, skulle besökt det ofta om jag bara varit hemma.

    SvaraRadera