Kafé Kaim

Kafé Kaim
I stationshuset i Mariannelund

Välkommen

Äntligen får jag välkomna dig till mitt mysiga kafé i lilla Mariannelund i Astrid Lindgrens hemtrakter.

På den här bloggen kan du följa planerandet och genomförandet av Kafé Kaim, som öppnade 12 juni 2010.

Det serveras Rättvisemärkt, ekologiskt, närproducerat och hemlagat i största möjligaste mån.

Alla tips och idéer är välkomna, så skriv gärna en kommentar när du har varit här!

onsdag 28 juli 2010

Extrahjälpen har farit

Under en vecka har jag haft min vän Linda från Enköping här. Det har varit toppen! Hon har bakat småkakor, en himmelsk blåbärskaka, en ny sorts bröd och lite annat. Inte nog med det så har hon varit en klippa i köket. Det har gjort att jag har haft tid att prata lite mer med kunderna. Och det är ju alltid roligt! Senaste tiden har det varit fram för allt tyskar här med sina datorer. Att kafé Kaim har blivit ett internetkafé (dock utan datorer) är en succé.

Just nu är det dock lugnt. Bara min fantastiska gäst Helen Goodwin är här på kafferast.

lördag är det vernissage, så alla håller på och arbetar förbrilt med diverse saker. Det blir spännande. Temat för denna utställning är Mat och frihet. Många unga konstnärer från olika länder ställer ut. Så kom klockan 16.00 till gamla Axplocket i Mariannelund (det gula huset på andra sidan vägen, vid Preem-macken).

Välkommen in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar