Kafé Kaim

Kafé Kaim
I stationshuset i Mariannelund

Välkommen

Äntligen får jag välkomna dig till mitt mysiga kafé i lilla Mariannelund i Astrid Lindgrens hemtrakter.

På den här bloggen kan du följa planerandet och genomförandet av Kafé Kaim, som öppnade 12 juni 2010.

Det serveras Rättvisemärkt, ekologiskt, närproducerat och hemlagat i största möjligaste mån.

Alla tips och idéer är välkomna, så skriv gärna en kommentar när du har varit här!

söndag 30 maj 2010

Nu är det verklighet!

Sitter nu i Mariannelund. Försöker få halsen att sluta göra ont genom att dricka te, äta glass och halstabletter. Solen skiner, så egentligen skulle jag vilja ta mig till spåret och springa. Åh, vad jag längtar!

Har inrett lägenheten nu, eller ja, mitt rum i alla fall. Kommer nog kunna känna mig hemma där rätt så fort.

Igår var jag, moster Anna och pappa i Vimmerby på second hand-runda. Hittade diverse användbara saker till kaféet: soppslev, micro, handvisp, brickor, burkar, kavel m.m.

Anna håller på och jobbar för fullt i Radio-Pelles museum just nu, tillsammans med några flitiga vänner. Det blir så snyggt, så snyggt! Ja, det är verkligen med inspiration, energi (trots förkylning) och glädje jag skriver detta inlägg.

Vi har dessutom pratat pappersarbete, och kommit fram till en form som blir enklast för oss alla, så det känns förstås toppen.

Den här veckan ska vi försöka få i ordning med hyllor i köket, så jag kan städa det grundligt en gång och sedan inhandla ett basförråd. Sedan åker jag hem några dagar (studenter ska firas och tänderna ska undersökas) för att sedan komma tillbaka hit för resten av sommaren. Galet! Tänk, nu är det verklighet.

Om mindre än två veckor slår Kafé Kaim och Radio-Pelles museum upp portarna. Välkomna!

På återseende!

Und für die Deutschen, die diese Seite gefunden haben: Sie sind am 12. Juni im Kafé Kaim herzlich willkommen! An dem Tag machen wir auf, und sind den ganzen Sommer, bis 22. August, für Sie da (Dienstag-Sonntag, 12.00 - 19.00 Uhr). Wir können Ihnen Zimtschnecken, Suppe, leckere Bröte und Kuchen anbieten, und viele andere, leckeren Sachen anbieten! Vielleicht sogar Waffeln mit Sahne, Marmelade oder Eis. Haben Sie andere Vorschläge oder Wünschen können Sie mir gerne schreiben.

Auf Wiedersehen!

1 kommentar:

  1. Härligt!!!
    Grattis!
    Hoppas du vill ha lite kort eller annat till försäljning sen.
    Kram
    Marika

    SvaraRadera