Kafé Kaim

Kafé Kaim
I stationshuset i Mariannelund

Välkommen

Äntligen får jag välkomna dig till mitt mysiga kafé i lilla Mariannelund i Astrid Lindgrens hemtrakter.

På den här bloggen kan du följa planerandet och genomförandet av Kafé Kaim, som öppnade 12 juni 2010.

Det serveras Rättvisemärkt, ekologiskt, närproducerat och hemlagat i största möjligaste mån.

Alla tips och idéer är välkomna, så skriv gärna en kommentar när du har varit här!

lördag 22 maj 2010

Sommaren är här på riktigt!

Dags för ett uppdatering.

Det närmar sig. Det är otroligt. Det är sommar!
Nytt från Mariannelundstrakten: i sommar kan man få guidade turer i Mariannelund. Så här står det i ett pressmeddelande: Mariannelundguides stadsvandring berättar också om hur Mariannelund fick sitt namn ochom hur Mariannelund formats av bland annat strejkbrytare, generaler, pärlfiskare,alkoholister, ufo-fanatiker, tyska turister, kinesiska konstnärer, skotska adelsfruar ochreligiösa ungdomar (kontakt: mariannelundguide@gmail.com). Den måste jag själv gå! Jag är klart pepp :)

Dessutom har jag fått ett samtal från Smålandsposten. Ryktet sprider sig visst att kafé Kaim öppnar snart. Precis det vi hoppas på! Vissa rykten är bra.

Idag när jag satt i solen på bryggan efter att ha badat för första gången i år kom jag att tänka på vad fantastiskt det är att jag ska få bo i Mariannelund i sommar. Där finns ju verkligen det finaste joggingspåret och den vackraste sjön i Sverige! Längtar riktigt!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar