Kafé Kaim

Kafé Kaim
I stationshuset i Mariannelund

Välkommen

Äntligen får jag välkomna dig till mitt mysiga kafé i lilla Mariannelund i Astrid Lindgrens hemtrakter.

På den här bloggen kan du följa planerandet och genomförandet av Kafé Kaim, som öppnade 12 juni 2010.

Det serveras Rättvisemärkt, ekologiskt, närproducerat och hemlagat i största möjligaste mån.

Alla tips och idéer är välkomna, så skriv gärna en kommentar när du har varit här!

fredag 30 april 2010

En vårtur till Mariannelund

I lördags fyllde jag skolans minibuss med vänner och åkte till Mariannelund. Vi hann se kaféet, prata lite med moster Anna om sommarens alla evenemang, titta in hos lilla mormor samt svänga förbi Bullerbyn. Sååå idylliskt! Jag hoppas att det blir en solig och härlig sommar, så jag kan ta cykeln på mina lediga måndagar och se mig om på alla de kända och okända platser som finns i området. Det är så vackert! The place to be!

Jag hade lovat att det här inlägget skulle vara lite mer för tyskar. Men tyvärr, tiden är knapp. Imorgon åker jag ut i Europa och blir borta två veckor. Får ta tag i saker då.

Har i alla fall haft kontakt med personer på Eksjö kommun som verkar trevliga och hjälpsamma. Tror det här kan ros i land!

En annan kompis, Liv, har dessutom gett hintar om att hon vill komma och hjälpa mig i kaféet fram till midsommar. Vore toppen!

På återseende!

1 kommentar:

  1. Ja visst är det fint härutåt.
    Kanske det blir så att vi flyttar till mariannelund framöver men det får vi se hur det blir. Ägaren av huset vi ev skulle flytta till är på jobb utomlands ett tag till.

    Lycka till med cafe´t

    Kram
    Marika som gör kort osv ;-)

    SvaraRadera